Es tracta de quatre versions complementàries, cadascuna segons la personalitat artística de cada autor, sobre el passat del món del tèxtil a Mataró i, especialment, amb el relacionat amb Can Marfà.
Així, Pepi Roig, impulsora d'aquesta mostra amb la idea de fer un homenatge a aquesta activitat tan arrelada a casa nostra i a tots els mataronins que en gran percentatge s'hi van veure relacionats, participa amb una sèrie d'aquarel·les -quatre de gran tamany i les altres deu en format és reduït- que il·lustren el camp del disseny tèxtil i el vessant artístic d'aquesta faceta de la producció.
La visió de Pilar Díaz-Mariblanca és la més diferent i, en certa manera, la de major llibertat creativa. Resident just davant de Can Marfà, ha pogut veure des de les seves finestres la lenta destrució, abandonament i posterior reconversió de la fàbrica en museu, una obra que portava el camí de superar les de la Sagrada Família però que finalment ha acabat sent realitat, i que ella ha anat documentant fotogràficament, pas a pas, durant molt anys. Aquest és el muntatge que ofereix en un gran plafó, amb el muntatge d'aquesta sèrie d'imatges en blanc i negre de l'evolució de les obres.
Amb aquest marc com a base de partida ens ofereix també un políptic, Mostrari de l'obra, en acrílic sobre roba, un collage de fotografia sobre fotogravat (L'últim arbre a Can Marfà) i un original i treballadíssim Llibre d'artista, una recreació en forma de llibre reproduint la silueta de Can Marfà i les pàgines del qual, que cal anar passant amb guants de cotó, reprodueixen diferents aspectes de la fàbrica fetes amb deliciosos brodats.
La inauguració de l'exposició va anar a càrrec dels mateixos quatre components de la mostra, que van anar explicant de forma suscinta, cadascun d'ells, les característiques generals de la seva participació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada