dissabte, 10 de març del 2012

ELS DIMARTS DEL LLIMONER I EL FLAMENC


L'Associació "ELS DIMARTS DEL LLIMONER" ens fa arribar aquest comunicat, que us reproduïm, juntament amb la invitació i el cartell de l'exposició. També publiquem, pel seu interès, el text del futlletó que els acompanya. 


Benvolguts companys, amics i família.
Els components de "Els Dimarts Del Llimoner" volem compartir amb tots vosaltres la nostra alegria i satisfacció al comunicar-vos que aquest proper dijous serem noticia a SEVILLA al costat mateix de la Giralda, a La Casa de la Provincia. Mataró exportarà l'Exposició FLAMENCO "Se canta lo que se siente"  a la capital d'Andalucia. FLAMENCO, de Mataró, ret homenatge al Flamenc com a bé cultural immaterial de la Humanitat. I això a Sevilla, CONVIDATS per la Junta de Andalucía. Compartim amb tots vosaltres la nostra il·lusió.
Una abraçada.


Carlos Soriano President de l'Associació Artística Els Dimarts Del Llimoner.





“Els Dimarts Del Llimoner” es una tertulia de artistas  que tiene su sede en la ciudad costera de Mataró, en la provincia de Barcelona.
En el año 1997, 75 aniversario del primer Concurso de Cante Jondo de Granada, quisimos, desde Catalunya, rendir tributo al Concurso de Cante Jondo de Granada de 1922 y, de paso, preparar una exposición que también sirviera para recordar a Federico García Lorca, cuyo centenario era el año siguiente.  Así produjimos ésta exposición en la que 16 cuadros acompañaban a otros tantos textos de palos flamencos y que fueron interpretados en diversos lugares  por un grupo de aficionados, a semejanza de aquel famoso concurso  auspiciado por Don Manuel de Falla. Era nuestra manera rendir homenaje a una estética que admiramos  y que nos conmueve.
Aquella exposición se convirtió en itinerante. A las obras iniciales se han ido sumando otras de nuevos compañeros de tertulia. La producción inicial ampliada es la que ahora presentamos en Sevilla de la mano del Sr. Xesco Gomar, delegado de la Junta de Andalucía en Catalunya, Baleares y Valencia, en la digna sede de “La Casa de la Provincia”.
Contamos, en esta ocasión, con dos cuadros de la señora Aurora Carbonell, bailaora y pintora intimista, cuyo nombre artístico es “Pelota”. Ella  sabe mucho del flamenco y sus emociones, no en vano es la viuda de Enrique Morente.  Nuestro agradecimiento por su compañía.


La decisión de la Unesco en 2010, por la que  el Flamenco era designado como Patrimonio de la Humanidad , nos llenó de satisfacción porque dejó constancia para siempre del valor humano y artístico del sentir andaluz  que, desde nuestra admiración y reconocimiento, hemos intentado homenajear,  más allá de su patria natural.