Aquest any, l'etiqueta del Vi Novell l'ha dissenyada el nostre company Toni Martí, i és la que us oferim a sota, acompanyada de la descripció d'intencions que en fa el propi autor:
El disseny respon a la imatge del
capgros com a símbol identitari de Mataró. He volgut fer quelcom diferent al
que s'ha fet altres anys i anar cap a una idea més "conceptual", més
de disseny gràfic. La agrupació d'elements representa un ramell de raïm
fet a base de siluetes de capgrosos. També podem entendre que son
gotes de ví regalimant pel vidre.
El capgros respon molt bé als
condicionants ja que lliga un símbol identitari de la ciutat amb la cerimonia
del vi novell representant als castellers, ("capgrosos de
Mataró"), que participen en l'acte de la penjada de la branca de pi
en els diferents cellers. El color respon a la gradació de tonalitats des
del morat del gra de vi negre fins als rogencs del color del vi ja elaborat
identificant-se també, d'alguna manera, amb els colors de la senyera
de Mataró.
No podem amagar la satisfacció que ens produeix veure com, cada cop més, l'art es converteix en valor afegit a un producte, comercial o participatiu. I que, com podrem veure també ben aviat en uns torrons nadalencs, agermana tradició popular amb artistes de casa nostra, portant a un altre nivell identitari la capacitat creativa i comercial dels nostres emprenedors.
Un brindis per l'art!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada