diumenge, 2 d’octubre del 2016

"EL NOM DE DÉU ÉS FEMENÍ", DE MARIO PASQUALOTTO, INAUGURADA A APARELLADORS



Mario Pasqualotto (1953) és un artista multidisciplinar. Instal·lat a cavall entre els seus dos estudis de Barcelona i Estats Units, la seva obra es mou en diferents camps de les arts: instal·lacions, performances, escultures, escultu-pintures, joies i obra gràfica

Pasqualotto va iniciar el seu recorregut expositiu el 1975 a Itàlia i Espanya. Des de llavors, les seves obres han estat objecte d'innumerables exposicions i les mostrat en conegudes galeries d'Europa, Estats Units i Àsia, algunes tan importants com la Galeria René Metrás (Barcelona), la Fundació Vila Casas (Barcelona), la Galeria Fidel Balaguer (Barcelona), la Fundació Espai Guinovart (Lleida), l'Institut Cervantes d'Àmsterdam, la Galeria Lina Davidov (París), la Galeria BAI (Nueva York), la Galeria de la City University (Hong Kong).



Ens plau enormement haver pogut portar Mario Pasqualotto a Mataró i estem molt satisfets de comptar amb una personalitat artística tan notable a casa nostra. És una molt bona manera de començar el curs en aquesta sala.

Amb el títol de l'exposició Pasqualotto ja fa tota una declaració d'intencions: la creació és essencialment femenina i, en definitiva, l'artista ens invita a reflexionar sobre la possibilitat de què Déu fos una dona. Així es veu clarament en l'assimilació formal entre dues vulves-màndorles de llum que titula Dones pantocràtor.  


La inauguració va començar com sempre mitja hora abans, a El Públic, amb l'entrevista que Joan Poch li va fer a l'espai "Un cafè amb...", on comunicador i artista van dialogar llargament al voltant de la seva obra, la seva trajectòria i l'exposició que presenta a Aparelladors.



Ja a la Sala, va començar la presentació de l'acte, a càrrec d'Antoni Luis, president de l'Associació, amb una documentada exposició de la trajectòria artística de l'artista, que ampliava el què s'havia dit previament a l'entrevista i explicant el per què se l'ha escollit i l'obra que presenta. A aquesta presentació va respondre Pasqualotto amb unes breus paraules d'agraïment als organitzadors, anfitrions i públic assistent.




Mario Pasqualotto, per a aquesta exposició, ha presentat quatre grups d'obres: unes màndorles de llum a la paret negra (Dones pantocràtor), que ja s'havien vist en una exposició recent a Tarragona; un conjunt de llapis negre, tinta vermella i filferro d'acer a la paret frontal, en format mitjà (Suite Els Cors), i que segons confessió responen a una decepció sentimental; un altre conjunt de tintes sobre paper japonès, de gran format (Els 72 noms de Déu -9-), a l'entrada dreta i, finalment, tres obres de petit format (Cors de fum), amb suports fumats en comptes de tintes per donar més sensació de fragilitatcreades expressament per a aquesta ocasió.



Completen l'exposició dues urnes amb unes formes orgàniques d'os revestides amb pols d'or (Mare I i Mare II) i una Deesa de bronze de petit format que acompanya i il·lustra un poema grec.



Tanquem aquesta crònica de la inauguració amb algunes imatges de l'aspecte de la sala, on els assistents van aprofitar per veure amb deteniment l'obra presentada, comentar-la entre ells i per tenir un canvi d'impressions amb l'autor.


 
 

Al final, a l'hora de tancar els llums, que en aquesta ocasió s'han mantingut tènues per expressa voluntat de l'artista per a una millor visualització de les obres, la "foto de família" de l'equip que ens ha permès poder gaudir d'aquesta extraordinària exposició.