dilluns, 26 de novembre del 2012

VI NOVELL

A més del polèmic cartell de les Santes, ja fa anys que va agafant volada a Mataró un parell d'elements gràfics que porten també, podriem dir-ne, l'adjectiu "d'autor", ja que els organitzadors de l'activitat l'encarreguen cada any a un artista reconegut per donar-li més prestigi i popularitat. I a més es dónen gairebé simultàniament. Un és el cartell de La Marxeta, la popular caminada que organitza l'Agrupe, i l'altre l'etiqueta que els cellers de Mataró han creat conjuntament per identificar les ampolles del vi novell de l'anyada.

Aquest any, l'etiqueta del Vi Novell l'ha dissenyada el nostre company Toni Martí, i és la que us oferim a sota, acompanyada de la descripció d'intencions que en fa el propi autor:


El disseny respon a la imatge del capgros com a símbol identitari de Mataró. He volgut fer quelcom diferent al que s'ha fet altres anys i anar cap a una idea més "conceptual", més de disseny gràfic. La agrupació d'elements representa un ramell de raïm fet a base de siluetes de capgrosos. També podem entendre que son gotes de ví regalimant pel vidre.
El capgros respon molt bé als condicionants ja que lliga un símbol identitari de la ciutat amb la cerimonia del vi novell representant als castellers, ("capgrosos de Mataró"), que participen en l'acte de la penjada de la branca de pi en els diferents cellers. El color respon a la gradació de tonalitats des del morat del gra de vi negre fins als rogencs del color del vi ja elaborat identificant-se també, d'alguna manera, amb els colors de la senyera de Mataró.

No podem amagar la satisfacció que ens produeix veure com, cada cop més, l'art es converteix en valor afegit a un producte, comercial o participatiu. I que, com podrem veure també ben aviat en uns torrons nadalencs, agermana tradició popular amb artistes de casa nostra, portant a un altre nivell identitari la capacitat creativa i comercial dels nostres emprenedors. 

Un brindis per l'art!